Till er i högstadiet.

Har du som jag svårt att gå upp på morgonen, otroligt liten lust att plugga och utan någon som helst idé om vad du ska göra i framtiden? Vi är många som känner så. Jag som ett tillexempel har ångest varje dag på vägen till skolan. I skolan kan jag gripas av panik ångest som är förjävligt. Jag har även ärvt deprission, så vissa dagar kan jag utan någon som helst anledning må uselt, ibland mår jag tillochmed så dåligt att jag spyr, av sorg? Ingen aning, men det suger. Ingen vet om det här och ingen kommer förmodligen få veta det heller. Jag vill inte ha uppmärksamhet för då kommer jag endast att må sämre. Så till alla er som nu ska välja gymnasium ta det lungt, snacka mycket med nära och med er studievägledare. Välj inte ett gymnasium om du absolut är säker på det. Ha du hittat ett gymnasium som du inte trivs i så byt så snabbt som möjligt. Man ska trivas i sin skola och inte åka dit varje dag med ångest i magen. Visst det är trots allt bara 3 år. Men för det ska man inte må dåligt.

Ha det bra..  hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0