idag, igår, imorgon - snöstorm

jag var precis ute och handlade middag och fan vad hemskt väder vi har just nu! Iskallt, alldeles för mycket snö, molnigt. Nä, inte ett dugg härligt helt enkelt. Saknar julen/nyåret då jag var i thailand. Igår frågade min far om jag ville flytta dit ett halvår. Jobba i en skola (svensk) i koh samui och få lite solenergi. Mja, tänkte jag.. Skulle jag kunna lämna mina vänner? Min mamma? Kanske blev mitt svar helt enkelt.
Koh samui har allt sverige har (plus starbucks) det har även allt sverige inte har (sol,värme) En vän till mig bor och arbetar där och jag älskar deras köpcentrum. Men vad kommer vännerna säga? Kommer allt att vara samma när jag kommer hem?  Men visst är det en skön dröm. Paradiset..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0